Kommentti: Imatralla ei myydä, mutta markkinoidaan

Kai Skyttä

Kommentti: Imatralla ei myydä, mutta markkinoidaan

Suomalaisen matkailun kehtona itseään pitänyt Imatra voisi olla aktiivisempikin.

Kuluttaja- ja kilpailuvirastoon on rekisteröitynyt vain kaksi imatralaista matkanjärjestäjää, joilla on voimassa oleva vakuus matkapakettien myyntiin.

Myyntiin ovat oikeutettuja Imatran Kyytibussit Oy ja Itämatkat Oy. Imatran kylpylä on tehnyt ilmoituksen rekisteröitymisestään, mutta prosessi ei ole valmis.

Asioiden tila selittää sen, miksi matkailun toimijat mieluummin painottavat markkinointia myynnin sijasta. Hankala myydä, jos ei ole lupia.

Paketilla tarkoitetaan sitä, että esimerkiksi imatralainen matkailun nimiin vannova yritys lähtisi myymään suoraan Länsi-Suomesta tuleville ryhmille yhtenä paketoituna kokonaisuutena ja etukäteismaksulla majoittumista, urheilullista päivää Ukonniemessä ja iltaviihteenä kesäteatteriesitystä tai risteilyä Saimaalla.

Ei onnistu. Ja myynti on kaiken lisäksi aika ikävää työtä, koska tuloksen voi mitata.

Hannu Ojala

hannu.ojala@uutisvuoksi.fi

Luetuimmat

Kommentoidut