Eksoten uuden potilastietojärjestelmän käyttöönotossa hitautta — Vaikuttaa etenkin päivystyksen toimintaan

Sähköisten asiointipalveluiden käyttökatkon vuoksi myös puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet.

Kai skyttä

Eksote otti käyttöön uuden Lifecare-potilastietojärjestelmän 16.—17. marraskuuta. Arkistokuva.
Eksote otti käyttöön uuden Lifecare-potilastietojärjestelmän 16.—17. marraskuuta. Arkistokuva.

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri (Eksote) varoittaa asiakkaita uuden potilastietojärjestelmän käyttöönoton yhteydessä esiintyvistä haasteista. Käyttöönotto aiheuttaa hitautta kaikissa Eksoten palveluissa ja se vaikuttaa etenkin päivystyksen toimintaan.

— Potilaan olisi hyvä ottaa mukaan vastaanotolle aiemmat potilastiedot, loppuarviot, reseptit ja muut mahdolliset hoitoon aiemmin liittyneet tiedot, kertoo sairaalanjohtaja Tarja Nylund tiedotteessa.

Helpoiten nämä tiedot löytyvät netissä olevasta Omakanta-palvelusta, mikäli asiakkaalla on palvelu käytössään.

Kiireettömissä asioissa asiakkaita neuvotaan ottamaan yhteyttä vasta ensi viikon aikana. Sähköisten asiointipalveluiden käyttökatkon vuoksi myös puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet. Jonoa puretaan edelleen.

Käyttökatko jatkuu tiistaihin saakka

Eksote otti käyttöön uuden Lifecare-potilastietojärjestelmän lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 16.—17. marraskuuta.

Järjestelmän käyttöönotto aiheutti käyttökatkon Eksoten sähköiseen asiointipalveluun 15. marraskuuta kello 15.30 alkaen. Asiointipalvelun käyttökatkon piti päättyä 18. marraskuuta, mutta käyttökatkoa jatketaan 19. marraskuuta kello 16 saakka.

Luetuimmat

Kommentoidut