Jackpotia, Cottonfieldiä, Jutta G:tä — marketit kisailevat kuluttajien vaate-euroista merkkien avulla

Kai Skyttä

Rautjärveläinen Heli Salomäki ostaa lähes kaikki vaatteensa marketista. — Hinta on ratkaiseva tekijä. Merkillä ei ole väliä, paitsi silloin, jos vaatetta on tarkoitus käyttää monta vuotta, kertoo Salomäki. Tällä kertaa kiikarissa oli 12 euron kesäpaituli.
Rautjärveläinen Heli Salomäki ostaa lähes kaikki vaatteensa marketista. — Hinta on ratkaiseva tekijä. Merkillä ei ole väliä, paitsi silloin, jos vaatetta on tarkoitus käyttää monta vuotta, kertoo Salomäki. Tällä kertaa kiikarissa oli 12 euron kesäpaituli.

Market-ketjut havittelevat entistä isompaa osuutta kuluttajien vaate-euroista. Sitä varten marketteihin marssitetaan merkkituotteita.

S-ryhmä lanseerasi tällä viikolla Prismoissa tanskalaiset Jackpot ja Cottonfield -vaatemerkit. Ne ehtivät olla poissa Suomen markkinoilta pari vuotta.

Kesko käy vaatekauppaa sekä omilla tuotemerkeillä että yksinmyyntimerkeillä.

Citymarketeissa lanseerattiin vuoden alussa Jutta Gustafsbergin liikuntavaatemallisto.

Kilpailu asiakkaista on kovaa, se tiedetään molemmissa kaupparyhmittymissä.

Lappeenrannan Citymarketin tavaratalonjohtaja Antti Kiljander uskoo, että vaatteiden ostajia riittää sekä marketeille että perinteisille vaatekaupoille.

— Suurimpana uhkana näen verkkokaupat, jotka syövät asiakkaita kaikilta kivijalkakaupoilta, Kiljander sanoo.

Lue aiheesta lisää tämän päivän lehdestä tai digilehdestä.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.