Imatran ajojen varikko sai lisätilaa: Tähän tulee jatkossa kisakylä, Marko Heija suunnittelee

Anu Pakarinen

Imatran ajojen myynnistä ja markkinoinnista vastaava Marko Heija on varikkoalueen laajennukseen tyytyväinen. Sulkukujan varteen saatiin nyt aivan uutta tilaa kisakylää varten.

Kovaa vauhtia lähestyvät Imatran ajot näkyvät katuradan varressa ja sen ympäristössä.

Moottoripyöräaiheisia, uusia katuvaloja alettiin asentaa viime viikolla Vuoksentien varteen. Samalla vanhat ilmajohdot vaihtuvat maanalaisiin katuvalokaapeleihin.

Tällä viikolla alkaa puolestaan katuradan asvaltointi.

Varikkona toimivan Imatrankosken urheilukentän ympäristöä on jo kohennettu monin tavoin.

Varikko sai lisätilaa, kun urheilukentän vanha katsomo purettiin maapenkkoineen.

Samalla täytettiin viereinen oja Sulkukujan varressa. Tälle kaistaleelle muodostuu jatkossa kisakylä myyntipaikkoineen, suunnittelee Imatran ajojen markkinoinnista vastaava Marko Heija innoissaan.

— Jo tänä kesänä siihen tulee muutama myyjä.

Isompaa markkinointia ei ehditty tehdä, sillä muutostyöstä päätettiin vasta kevättalvella.

Kai Skyttä

Tämän ei pitäisi enää toistua. Kuva viime vuoden varikkoalueelta.

Varikolle on vedetty myös vesi-ja viemärijohtoa. Varikolle tulee useita vesipisteitä.

Viime vuoden sateissa varikon ympäristö pehmeni paikoitellen mutavelliksi, ja vesilätäköt vaikeuttivat yleisön kulkua.

Ongelmien pitäisi vähentyä salaojituksen, kentän laajennuksen ja alueelle levityn hiekan myötä myötä. Työt palvelivat myös viime viikonloppuna järjestettyjä Sanan suvipäiviä, Nurmi toteaa.

Imatran ajot järjestetään 7—9. heinäkuuta.

Tapahtuman odotetaan keräävän Imatran katuradan varrelle jopa noin 40 000—50 000 katsojaa.

Osallistu keskusteluun

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.