Imatran ajot kalastelee uutta yleisöä sadan kilometrin säteeltä — Moottorikerhon markkinointikuvioiden pyörittäjä on vielä kysymysmerkki

Imatran moottorikerho toivoo saavansa uutta yleisöä moottoripyöräharrastajien ulkopuolelta.
Imatran moottorikerho toivoo saavansa uutta yleisöä moottoripyöräharrastajien ulkopuolelta.

Imatran moottorikerhon markkinointikuviot ovat toistaiseksi auki. Myynnistä ja markkinoinnista on vastannut perinteisesti yhdistyksen hallituksen jäsen. Viimeksi roolissa oli yhdistyksen sihteerinäkin toiminut Marko Heija, joka kuitenkin jättäytyi rivijäseneksi kaikista tehtävistään moottorikerhossa.

Imatran moottorikerhon puheenjohtaja Sami Backmanin mukaan yhdistyksessä vedetään nyt henkeä, ja markkinointia mietitään myöhemmin keväällä. Markkinointikuvioiden lukkoon lyömisellä ei Backmanin mukaan ole vielä kiire.

— Tämä on ainoa aika talvesta kun saamme ladata akkuja. Vanhoja ja vakiintuneita yhteistyökumppaneita tietysti kontaktoidaan jo, mutta se on enemmänkin jatkuvaa rutiinia kuin markkinointityötä.

Uutta yleisöä


Markkinoinnin hoidosta on kuitenkin tehty selvityksiä, ja tavoitteena on, että siitä vastaisi ammattilainen. Backman ei osaa vielä sanoa onko se ammattilainen Imatra base camp. Suunta tuntuisi luontevalta, sillä yhdistyksellä on jo valmiiksi kaupungin myynti- ja markkinointiyhtiön kanssa jatkuvaa yhteistyötä ja yhteisiä hankkeita.

Imatran moottorikerholla on helmikuun alussa osasto Helsingin moottoripyörämessuilla. Backmanin mukaan messut ovat enemmänkin perinne ja paikka jossa on oltava esillä, kuin markkinapaikka uuden yleisön kalasteluun.

— Tulevaisuudessa keinoja mietitään enemmänkin uuden, moottoriharrastajien ulkopuolisen yleisön tavoitteluun. Aiomme myös panostaa lähialueen markkinointiin, johtopäätösten mukaan sadan kilometrin säteellä on runsaasti potentiaalia Imatran ajojen yleisöksi.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset

Kommentoidut