Mansikkakosken uusi ratasilta valmistuu aikataulussa – NRC luovuttaa kohteen marraskuun jälkeen, jolloin aloitetaan ratasepelin levitys ja raiteiden asennus

NRC:n urakasta jäljellä on enää jarrusylintereiden asennus.

Joonas Tapaninen

Puomit estävät pääsyn ratasillan rakennustyömaalle Imatran keskusliikenneaseman kupeessa.
Puomit estävät pääsyn ratasillan rakennustyömaalle Imatran keskusliikenneaseman kupeessa.

Vuoden 2019 alkupuolelta asti työn alla olleen Mansikkakosken uuden ratasillan valmistuminen lähestyy.

Työmaainsinööri Kaisa Jantunen NRC Group Finlandilta kertoo, että kohde päästään luovuttamaan alkuperäisen aikataulun mukaisesti marraskuun lopussa, jolloin urakka-aika päättyy.

– Tekemättä ovat enää jarrusylinterit. Niitä tulee kaksi, ja ne asennetaan aseman puolelle siltaan ottamaan kiinnitys- ja jarrutusvoimia vastaan. Kyse on vähän kuin iskunvaimentimista, Jantunen kuvailee.

Santeri Tynkkynen

Uusi ratasilta kuvattuna elokuussa.
Uusi ratasilta kuvattuna elokuussa.

Työmaalla työskentelee tällä hetkellä päivittäin 2–5 henkilöä.

Hankkeen seuraavassa vaiheessa, jonka toteutuksesta vastaa GRK Infra, sillalle levitetään ratasepeli ja asennetaan raiteet. Junaliikenteelle sillan on määrä avautua vuoden 2021 aikana.

Luetuimmat

Kommentoidut