Stora Enso haluaa tuotteensa e-kioskeihin — Metsäjätti sai uuden kumppanin kansainvälisestä digiyhtiö Atoksesta

Stora Enso

Älyvitriinistä ostetut tuotteet veloitetaan, kun kaapin ovi suljetaan.
Älyvitriinistä ostetut tuotteet veloitetaan, kun kaapin ovi suljetaan.

Stora Enso lähtee kehittämään vähittäiskaupan automatisointia. Metsäyhtiö on aloittanut maailmanlaajuisen kumppanuuden digitaalisia palveluja tarjoavan Atoksen kanssa.

Yhteistyön perustana ovat älypuhelimella tai maksukortilla toimivat e-kioskit sekä Stora Enson viime vuonna lanseeraama paperipohjainen RFID-tunniste. Tunnisteen avulla älyvitriinistä otetut tuotteet kirjautuvat automaattisesti.

Uudessa mallissa e-kioskista ostetut tuotteet veloitetaan, kun ovi suljetaan. Kauppiaat puolestaan saavat tiedot tapahtumista reaaliaikaisina sekä ostojen että täydennystarpeiden seuraamista varten.

Stora Ensolle Atos-kumppanuus avaa ovia vähittäiskaupan markkinoille. RFID-teknologian uskotaan nopeuttavan miehittämättömien myymälöiden lisääntymistä.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset