Tilaajalle

Magneettomies Vesa Vuorela harmittelee, ettei vanhojen moottoripyörien harrastajista löydy alle nelikymppisiä — ”Nuoret näpräävät mieluummin läppäreitään, ja odottavat sieltä suuria tuloja”

Moottoripyörien lisäksi Vuorela korjaa latureita ja magneettoja, josta ansaittu lisänimi. Vanhojen vehkeiden korjailu ei ole hätäisen hommaa, ja siksikään se ei Vuorelan mukaan monia kiinnosta.

Kaisa Beltran

Magneettojen lisäksi Vesa Vuorela korjaa pääasiassa menneen maailman moottoripyöriä. Ensimmäinen mopo jonka Vuorela korjasi hieman yli kymmenenvuotiaana, oli Pyrkijä Grand Prix, Vuorelan omin sanoin erittäin harvinainen vehje.
Magneettojen lisäksi Vesa Vuorela korjaa pääasiassa menneen maailman moottoripyöriä. Ensimmäinen mopo jonka Vuorela korjasi hieman yli kymmenenvuotiaana, oli Pyrkijä Grand Prix, Vuorelan omin sanoin erittäin harvinainen vehje.

Vesa Vuorela sai lisänimen Magneettomies, kun hän 30 vuotta sitten vahingossa keksi miten magneetto korjataan. Magneetto on Vuorelan selvityksen mukaan polttomoottorin itsenäinen sytytyslaite, joka oli käytössä 1900-luvun alusta aina 70-luvulle. Vahvistukseksi hän kaivaa kaapista esille kolme magneettoa. Vanhojen koneiden harrastajien keskuudessa magneetot eivät ole hävinneet mihinkään. Vuorela korjasi sellaisen viimeksi tänä aamuna.

Tämä artikkeli on tilaajillemme

Tilaajanamme olet aina tervetullut lukemaan sisältöjämme rajattomasti.

Olen jo tilaajaVerkkopalvelun sisällöt kuuluvat kaikille tilaajille.

Tutustu 2 viikkoa maksutta!Tutustu sisältöön verkossa.

Tee digitilausMääräaikainen digitilaus tarjoushintaan.

Luetuimmat