Tilaajalle

Nuorten kevytautot tulevat marraskuussa, mutta miten ne oikein tehdään? — Imatralaisen Autokulman yrittäjä Juha Toivanen tyrmää dieselauton muuttamisen kevytautoksi: "Päästölaitteet tukkeutuvat jo kaupunkiajossa"

Kevytautoja on mainostettu turvallisempana vaihtoehtona mopoautoille, mutta 60 kilometrin maksiminopeus ja kiusaus virittää ajoneuvoa huolettavat autoalan ihmisiä Imatralla. Kiitosta uudistus saa siitä, että kevytautot ovat monikäyttöisiä.

Joonas Tapaninen

Autokulmassa Imatran Saareksiinmäellä seurataan mielenkiinnolla, miten kevytautojen käyttöönotto etenee. Kuvassa asentaja Miika Hellsten ja yrittäjä Juha Toivanen.
Autokulmassa Imatran Saareksiinmäellä seurataan mielenkiinnolla, miten kevytautojen käyttöönotto etenee. Kuvassa asentaja Miika Hellsten ja yrittäjä Juha Toivanen.

Miltä kuulostaisi kakkosauto, jonka nopeus on rajoitettu 60 kilometriin tunnissa?
Tätä kysymystä saatetaan piankin joutua pohtimaan monessa suomalaiskodissa, jos paljon puhutut kevytautot kiihdyttävät maanteille samaa vauhtia, kun uusi lainsäädäntö astuu voimaan.

Tämä artikkeli on tilaajillemme

Tilaajanamme olet aina tervetullut lukemaan sisältöjämme rajattomasti.

Olen jo tilaajaVerkkopalvelun sisällöt kuuluvat kaikille tilaajille.

Tutustu 2 viikkoa maksutta!Tutustu sisältöön verkossa.

Tee digitilausMääräaikainen digitilaus tarjoushintaan.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset

Kommentoidut