Tilaajalle

1930-luvulla Imatra sai rautatiet, tehtaat ja kosken, kun vuonna 1957 hirmumyrsky runteli kaupunkia ja aiheutti järkyttävää tuhoa — Uutisvuoksen nostalgiasarjan viimeinen osa käsittelee historian avainhetkiä Imatralla: Katso kuvasarja

Mieli voi unohtaa, mutta arkistot eivät. Uutisvuoksi koosti paikallishistoriaa käsittelevän juttusarjan, joka käsittelee 1930-, 1950- ja 1970-luvun Imatraa.

Matti Kauppinen/Paul Jyllinvuoren kokoelma, Imatran kaupunginmuseon kuva-arkisto     

Kehikontekijöitä Oy Vuoksenniska Ab rautatehtaan rakennustyömaalla vuonna 1935. Vasemmalla Pekka Monto ja oikealla Matti Kauppinen. Yhtiön oli samana vuonna perustanut diplomi-insinööri Berndt Grönblom. Se toimi vuoteen 1968 saakka. Oy Vuoksenniska Ab ajautui vaikeuksiin vuosien 1957–1958 taantumassa. Nimi "Ovako" otettiin käyttöön vuonna1969, kun Vuoksenniska ja Fiskars yhdistivät voimiaan terästuotannossa.
Kehikontekijöitä Oy Vuoksenniska Ab rautatehtaan rakennustyömaalla vuonna 1935. Vasemmalla Pekka Monto ja oikealla Matti Kauppinen. Yhtiön oli samana vuonna perustanut diplomi-insinööri Berndt Grönblom. Se toimi vuoteen 1968 saakka. Oy Vuoksenniska Ab ajautui vaikeuksiin vuosien 1957–1958 taantumassa. Nimi "Ovako" otettiin käyttöön vuonna1969, kun Vuoksenniska ja Fiskars yhdistivät voimiaan terästuotannossa.

Uutisvuoksen nostalgiahenkisen ja kuvapainotteisen juttusarjan osa 4/4 käsittelee merkittäviä avainhetkiä kaupungin historiassa, jotka ovat muovanneet Imatraa vuosien saatossa nykyisenlaiseksi. Jutussa esiintyvät kuvat on otettu vuosien 1930-, 1950- ja 1970-luvuilta.

Luetuimmat