Rauhassa aukesi uusi Pizzeria Lara — "Kun asiakas on tyytyväinen, niin omistajakin on!"

Aivan Kuutostien kupeessa, Rauhassa, aukesi pääsiäisviikolla uusi pizzeria.

Silva Laakso

Etualalla yrittäjä Osman Cakar ja taustalla Mehmet Balkir. Pizzeria Lara aukesi Rauhaan pääsiäisviikolla.
Etualalla yrittäjä Osman Cakar ja taustalla Mehmet Balkir. Pizzeria Lara aukesi Rauhaan pääsiäisviikolla.

Pienen ravintolan tiloissa on kodikas tunnelma ja ilmassa leijuu vastapaistetun pizzan tuoksu.

Kaksi asiakasta istuu pöydässä ja odottaa ruokiaan, joita he ovat tulleet hakemaan juuri auenneesta Pizzeria Larasta. Tiskillä on värikkäitä tulppaaneita.

Pääsiäisviikolla auennut Pizzeria Lara on yrittäjä Osman Cakarin toinen ravintola. Ensimmäisen ravintolassa, Istanbulin, Cakar avasi Joutsenon keskustaan yhdeksän vuotta sitten. Istanbulissa ovet laitettiin kiinni viime vuoden puolella ja Asematiellä sijaitseva Lara on saatiin auki huhtikuussa.

Koti Etelä-Karjalassa

Cakar asuu perheineen Joutsenossa, mutta uuden ravintolan sijaintia mietittiin tarkkaan. Se haluttiin paikkaan, jossa ei ole liikaa muita ravintoloita kilpailemassa asiakkaista. Rauhasta pizzeria puuttui, joten se sopi hyvin sijainniksi.

Turkista kotoisin oleva Cakar on asunut Etelä-Karjalassa 22 vuotta. Koti on ollut välillä Imatralla, Lappeenrannassa ja Joutsenossa.

Muualle ei ole tullut haikailtua, sillä täällä on kaikki mitä ihminen tarvitsee: perhe, ystävät ja seutu jossa viihtyy, Cakar kertoo.

Silva Laakso

Tässä valmistuu ruokaa.

Kunhan asiakas on tyytyväinen

Vaikka Cakarilla on kokemusta ravintola alalta yhteensä jo parinkymmenen vuoden ajalta, on uuden ravintolan avaaminen aina kutkuttavaa. Kaiken remontin ja valmistelun jälkeen olo on myös väsynyt.

— Jännittää. Aina kun on uusi paikka ja tilaisuus, niin se jännittää, yrittäjä hymyilee.

Koska pizzeria on auki viikon jokaisena päivänä, tarkoittaa se yrittäjälle perheineen pitkiä työtunteja. Toistaiseksi ravintolassa on yksi palkattu työntekijä, mutta tulevaisuudessa toivottavasti henkilökuntaa voi palkata lisää. Se mahdollistaisi sen, että myös pomo voisi joskus pitää vähän vapaata.

Uusi ravintola pyörii samalla ajatuksella, kuin edellinenkin. Asiakaspalveluun ja asiakkaiden toiveisiin halutaan panostaa.

— Kun asiakas on tyytyväinen, niin omistajakin on!

Luetuimmat

Uusimmat uutiset