Nuijamiehen ja Kino-Aulan asiakkaita siirtynyt käymään Imatran Bio Vuoksessa – ”Sanovat, etteivät mene Finnkinolle”

Kai Skyttä

Bio Vuoksi on saanut asiakkaita Lappeenrannasta Nuijamiehen ja Kino-Aulan lopettamisen jälkeen. Arkistokuva.
Bio Vuoksi on saanut asiakkaita Lappeenrannasta Nuijamiehen ja Kino-Aulan lopettamisen jälkeen. Arkistokuva.

Osa Lappeenrannassa lopetettujen elokuvateattereiden yleisöstä on siirtynyt käyttämään imatralaisen Bio Vuoksen palveluita. Toimitusjohtaja Sanna Ilonen Bio Vuoksesta kertoo, että hän kuulee viikoittain ihmisten kertovan tulleensa elokuviin Lappeenrannasta.

— On sitä näkynyt jonkin verran. Jotkut ihmiset sanovat, että eivät mene Finnkinolle ja tulevat siksi meille.

Ilonen ei osaa tarkemmin sanoa, kuinka suuri määrä elokuva-asiakkaita on siirtynyt Lappeenrannasta Imatralle.

Finnkino päätti lopettaa Nuijamiehen ja Kino-Aulan toiminnan Lappeenrannassa kesäkuun lopussa. Aiemmin talvella yhtiö oli ostanut teattereiden liiketoiminnan Elokuva Luotola -perheyhtiöltä.

Ilonen kertoo saavansa kiitosta asiakkailta siitä, että yksityinen elokuvateatteri sinnittelee Finnkinon kilpailijana.

— Olen saanut myös toiveita, että haluttaisiin samanlaisia palveluita kuin Lappeenrannassa oli. On keskusteltu, miten voisimme paikata tilannetta.

Toiveita ovat olleet esimerkiksi 2D-näytösten lisääminen sekä oopperanäytösten järjestäminen. Jälkimmäisiä onkin luvassa viimeistään ensi vuoden puolella.

— Ongelmana on se, ettei meillä ole kuin yksi sali. Elokuvia on muutenkin jo paljon.

Ilonen kertoo, että Bio Vuoksi on menestynyt elokuvateattereiden kilpailussa viime aikoina hyvin. Noin vuosi sitten Lappeenrannassa avatun Finnkino Strandin tulo ei ole näkynyt kävijämäärissä ainakaan negatiivisesti.

— Plussavuosia on tullut putkeen niin kauan kuin minä olen ollut toimitusjohtajana. Ei tämä mikään kultakaivos ole, töitä pitää tehdä ja miettiä, mikä on järkevää ja mikä ei, Ilonen sanoo.

— Samana vuonna, kun Finnkino tuli, lopetin viikoittaisen mainostamisen. Se oli meille huippuvuosi. Eli ei se ainakaan kovin negatiivisesti vaikuttanut.

Ilonen uskoo, että Finnkinon voimakas markkinointi on hyödyttänyt Bio Vuoksea.

— Ihmiset saavat tietoa elokuvista heidän kauttaan ja ajatuksen siitä, että käydään elokuvissa.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.