Imatran ajo täydentyy kansainvälisellä classic-moottoripyörien ICGP-kilpasarjalla — "On upeaa palata tälle myyttiselle radalle"

ICGP-luokassa nähdään vuosien 1974 ja 1990 välillä valmistettuja GP-pyöriä.

Mika Strandén

IRRC-sarjan kilpureiden lisäksi Imatran ajossa vauhtiaan esittelevät kesäkuussa myös classic-sarjan vanhat GP-pyörät.
IRRC-sarjan kilpureiden lisäksi Imatran ajossa vauhtiaan esittelevät kesäkuussa myös classic-sarjan vanhat GP-pyörät.

Ensi kesän Imatran ajossa nähdään IRRC-sarjan lisäksi toisenkin kansainvälisen kilpasarjan vauhtia. Vuoksen rannalla kaasutellaan classic-pyörien ICGP-kilpasarjan osakilpailu.

ICGP-luokassa nähdään vuosien 1974 ja 1990 välillä valmistettuja GP-pyöriä. Jo liki 30 kuljettajaa on ilmoittanut osallistumisestaan Imatran ajoon, jossa he saavat tiukan vastuksen paikallisilta classic-kuljettajilta.

— Ajatus ICGP:n tuomisesta Imatran ajoon tuli Imatran Moottorikerhon Juha Suikkarilta, kertoo ICGP-sarjan organisaattori Eric Paul tiedotteessa.

— Ajoin itse kilpaa Imatralla 80-luvun alkupuolella ja on upeaa palata tälle myyttiselle radalle ICGP:n kanssa.

Kuljettajien saapumista helpottaakseen Imatran Moottorikerho on koordinoinut ICGP-kuljettajille yhteisen laivamatkan Suomeen. Imatran ajo on neljä osakilpailua käsittävän ICGP-sarjan kolmas osakilpailu.

— Kuljettajat tekevät varmasti parhaansa saadakseen pisteitä ja tarjoavat yleisölle upeaa katsottavaa, ennustaa Paul.

55. Imatran ajo järjestetään 14.—16. kesäkuuta. Imatran ajo on kansainvälisen IRRC-katuratasarjan kauden toinen osakilpailu. Avausosakilpailu ajetaan Hollannin Hengelossa toukokuussa.